نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: تاثیر url در سئو

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    کاربر عضو
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    شماره عضویت
    858
    نوشته ها
    4
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 1 بار در 1 پست
    Windows NT 10.0 Firefox 109.0

    تاثیر url در سئو

    تاثیر url در سئو چگونه مشخص می‌شود؟ آیا طول و اندازه url یا همان آدرس صفحات سایت بر سئو تاثیر مستقیم دارد؟ url کوتاه در ظاهر زیباتر به نظر می‌رسد، اما آیا کوتاه بودن آن تاثیری در رنکینگ و رتبه بندی گوگل دارد؟ جان مولر به این سوالات پاسخ می‌دهد.
    تاثیر آدرس در سئو

    تاثیر آدرس در سئو چقدر است؟ گوگل url طولانی را ترجیح می‌دهد یا کوتاه؟ این سوالی است که همیشه در حوزه سئو مطرح می‌شود. اندازه و طول url و اینکه چه زمانی کوتاه‌تر بودن آن مزیت محسوب می‌شود را در ادامه توضیح خواهیم داد.
    یکی از شرکت کنندگان در جلسه اخیر پرسش و پاسخ جان مولر، این سوال را مطرح کرد که: “آیا url های کوتاه در مقایسه با url های بلند تاثیر متفاوتی در سئو دارند؟”جان مولر در پاسخ به تاثیر url در سئو اینگونه پاسخ می‌دهد که: “برخلاف تصوری که برخی از افراد دارند، کوتاه یا بلند بودن url تاثیری در سئو ندارد و تنها در یک موقعیت خاص بسیار تاثیرگذار است.”جان مولر عنوان کرد که بر اساس ترجیح شخصی، url های کمتر از 1000 کاراکتر را مناسب می‌داند؛ زیرا در این حالت ردیابی داده‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود.پاسخ مستقیم جان مولر به تاثیر آدرس در سئو و این که آیا کوتاه یا طولانی بودن آدرس صفحات، در سئو سایت تاثیر گذار است یا خیر: صراحتا خیر!، طول url اصلا مهم نیست. ما از url ها به عنوان شناسه (identifier) استفاده می‌کنیم؛ طولانی یا کوتاه بودن آن ها برای ما اهمیتی ندارد.
    شخصا، سعی می‌کنم تا url ها را کمتر از 1000 کاراکتر نگه دارم، اما این مسئله تنها به خاطر نظارت بر راحت‌تر آن ها است. حتی تعداد اسلش‌ها نیز مهم نیستند.
    کوتاه بودن url در چه شرایطی مزیت محسوب می شود؟




    تنها در یک موقعیت طول url بسیار مهم است و آن هم هنگام استفاده از کنونیکال (متعارف سازی) است. یعنی هنگامی که صفحات مشابه، محتوای یکسانی داشته باشند، گوگل تمامی سیگنال‌هایی که از این صفحات دریافت می‌کند را به یک صفحه انتقال می‌دهد و آن را از نظر رنک قوی‌تر می‌کند.
    به این صفحات در واقع url کنونیکال شده گفته می‌شود و آدرس اینترنتی صفحه ای است که در نتایج گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود. در هنگام فرایند انتخاب url مناسب در نتایج جستجو، گوگل طول آدرس اینترنتی یا همان url را یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در نظر می‌گیرد.

    صحبت صریح جان مولر در خصوص کنونیکال: تنها در فرآیند کنونیکالیزیشن است که طول آدرس اینترنتی نقش پررنگی را ایفا می‌کند.کنونیکالیزیشن زمانی اتفاق می‌افتد که ما در وبسایت شما تعدادی صفحات کپی می‌بینیم و می‌خواهیم تنها یک url برای ایندکس کردن انتخاب کنیم. هر یک از url ها که کوتاه‌تر و شفاف‌تر باشد، از طرف سیستم انتخاب می‌شود.مولر صراحتا اعلام ‌می‌کند که کنونیکال هیچ ارتباطی با رنکینگ ندارد. به عبارت دیگر، طول url تنها می‌تواند بر روی ظاهر سرچ اسنیپ‌ها تاثیر بگذارد، نه رتبه بندی جستجو!

    جمع بندی نهایی:
    هنگامی که صحبت از رتبه‌بندی در نتایج جستجو است، طول url و تعداد اسلش‌های مورد استفاده، مهم نیست! برای url های خود از ساختاری استفاده کنید که در دراز مدت بتوانید آن را حفظ کنید همانطور که در مقالات آموزش سئو رایگان هم تاکید زیادی شده است.
    تاثیر url در سئو همانطور که اشاره شد، زمانی رخ می دهد که محتوای تعدادی از صفحات شما بسیار به یکدیگر شبیه باشند. نحوه نوشتن url در سایت خود را به گونه ای انتخاب کنید که تا پایان راه مشکلی برای نوشتن آن نداشته باشید.
    ویرایش توسط fns4565 : 01-23-2023 در ساعت 01:23 PM دلیل: بعد از انتشار جملات بهم ریخت
    سئو سایت همواره جزء 3 شغل برتر دیجیتال مارکتینگ در تمام دنیاست و یادگیری سئو برای هر سطح سوادی ممکن است، به همین دلیل آموزش سئو نیوسئو به شدت مورد استقبال کارشناسان، طراحان و صاحبان سایت ها در ایران قرار گرفته است.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده کرده اند: 0

هیچ عضوی در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

مرجع تخصصی ویبولتین ویکی وی بی در سال 1391 تاسیس شده است و افتخار میکند که تا کنون توانسته به نحو احسن جدید ترین آموزش ها و امکانات را برای وبمستران میهن عزیزمان ایران به ویژه کاربران ویبولتین به ارمغان بیاورد .

اطـلـاعـات انجمـن
09171111111 mahboob_hameh@yahoo.com طراحی توسط ویکـی وی بی
حـامـیان انجمـن